• De Bloesem Herne

Klassen

Elke klas toont je graag een inkijk op haar klaswerking. Er zijn ook activiteiten die per graad worden georganiseerd.
Schoolse activiteiten vind je onder alle klassen.

Tip: ga even met je muis over de foto's, misschien zit er wel een heus fotoalbum achter!

Vaderdag + Hoekenwerk

Geschreven door Nathalie Menschaert op donderdag 9 juli 2020. Aangepast op donderdag 9 juli 2020

Vaderdag: Gipshand

Hoekenwerk: Frans - Nederlands - Wiskunde - Spelling

(63 foto's)

Herinneringen (deel 2)

Geschreven door Nathalie Menschaert op donderdag 9 juli 2020. Aangepast op donderdag 9 juli 2020

We speelden waterspelletjes, we vierden heel veel verjaardagen, we maakten heel wat opnames voor de receptiefilm, we speelden DE MOL, we speelden gezelschapspelletjes, we oefenden onze receptie in, we aten smoutebollen, we kregen een receptie met bubbels en lekkers, keken naar een film samen, de frituur leverde frietjes op school, MEGA t-shirts volschrijven, fuif, ...

Het waren drukke weken, maar ozo leuk!

--> meeste foto's zie eindfilm memories.

Geniet van de vakantie. 

x

 (50 foto's)

Herinneringen

Geschreven door Nathalie Menschaert op woensdag 8 juli 2020. Aangepast op donderdag 9 juli 2020

We speelden waterspelletjes, we vierden heel veel verjaardagen, we maakten heel wat opnames voor de receptiefilm, we speelden DE MOL, we speelden gezelschapspelletjes, we oefenden onze receptie in, we aten smoutebollen, we kregen een receptie met bubbels en lekkers, keken naar een film samen, de frituur leverde frietjes op school, MEGA t-shirts volschrijven, fuif, ...

Het waren drukke weken, maar ozo leuk!

--> meeste foto's zie eindfilm memories.

Geniet van de vakantie. 

x

 (130 foto's)

DE MOL

Geschreven door Nathalie Menschaert op woensdag 8 juli 2020. Aangepast op woensdag 8 juli 2020

In het zesde leerjaar speelden we de laatste weken van het schooljaar: DE MOL! (88 foto's)

--> Alles ook te bekijken in de film van DE MOL.

 

 

Pyjamadag

Geschreven door Nathalie Menschaert op dinsdag 16 juni 2020.

In onze pyjama naar school voor bednet!

Un conte

Geschreven door Nathalie Menschaert op dinsdag 16 juni 2020.

Voorstelling sprookje

 

Planeten

Geschreven door Nathalie Menschaert op dinsdag 16 juni 2020. Aangepast op dinsdag 16 juni 2020

We werkten tijdens de W.O.-lessen rond planeten.

Tijdens de muzische lessen werkten we op doek en met waterverf.

We probeerden eerst enkele technieken uit op een blad.

 

Winnaars in het zesde

Geschreven door Nathalie Menschaert op vrijdag 28 februari 2020. Aangepast op vrijdag 28 februari 2020

Omdat we streven naar een mooi én PROPER Herne, vroeg de gemeente aan enkele scholen om een affiche te ontwerpen.

Het werd wedstrijd waarbij de winnende leerlingen hun bord ook écht zou gemaakt worden!

Deze borden zouden mee het straatbeeld versieren om de mensen ertoe aan te zetten om geen vuilnis in de bermen te gooien.

3 winnaars in het zesde: Zsofi, Marie en Sofia-Lien

Proficiat meisjes! De rest van de klas werd ook beloond met een blauwe uitwisbare balpen. 

 

Begrijpend lezen op een speelse manier? Het kan!

Geschreven door Nathalie Menschaert op vrijdag 28 februari 2020.

We moesten per twee werken bij deze opdracht. De juf verdeelde ons en we kregen ook de kans om te kiezen voor iets moeilijkere of iets makkelijkere opdrachten. 

Voor het lezen van een tekst over proeven op het menselijk lichaam moesten we de de resultaten van de proef voorspellen.
Tijdens het lezen van de proef moesten we deze goed visualiseren en na het lezen moesten we de proef beoordelen.

Wanneer iets niet lukte, moesten we terug koppelen naar enkele vorige stappen in het proces. Goed lezen en begrijpen was de boodschap.

Exploreren - experimenteren - onderzoeken - ontwerpen, het kwam allemaal aan bod.

Sneldate tijdens de les Nederlands

Geschreven door Nathalie Menschaert op vrijdag 28 februari 2020.

Tijdens deze les was het belangrijk dat we konden we verwoorden wat we van de tekst vonden, onze mening geven dus.

We moesten ook kunnen argumenteren waarom we bepaalde dingen zus of zo vonden.

We werkten met de coöperatieve werkvorm binnencirkel-buitencirkel. De ene rij bleef zitten en de andere schoof telkens een plaatje op.

Op die manier konden we 2 keer onze mening vertellen aan iemand en ook 2 keer een andere mening horen.

Belangrijk is ook dat we de andere laten uitpraten en letten op de gesprekregels.

 1 2 3 >  >>